FinanceFactor versterkt groeiambities door samenwerking met FireFly 

FinanceFactor maakt een grote stap richting haar toekomstige groeiambities. Daarvoor gaat zij een samenwerking aan met FireFly, een investeringsmaatschappij die zich kenmerkt door een hoge persoonlijke en strategische betrokkenheid. Met het aantrekken van groeikapitaal werkt FinanceFactor aan de doelstelling om tot de top van Nederland te gaan behoren, zonder in te boeten op haar kernwaarden. Het authentiek inspireren en het creëren van duurzame zingeving voor de finance professional, klant én eigen medewerker krijgt hiermee een flinke boost.

Als bemiddelaar van finance professionals met een focus op diens loopbaan- en persoonlijke ontwikkeling is Albert Allmers, initiatiefnemer en directeur FinanceFactor, trots op de aangekondigde samenwerking. “Ik begon FinanceFactor tien jaar geleden. De afgelopen jaren zijn we sterk gegroeid en staat er een bedrijf met negen man personeel en een miljoenenomzet. Dat is opgemerkt: we staan voor de vierde keer in de Top 250 Groeibedrijven en hebben de afgelopen 7 aaneengesloten jaren de FD Gazellen Award gewonnen, een award voor de snelst groeiende bedrijven van Nederland. En daar stopt het niet. FinanceFactor wil verder groeien en tot de top van Nederland behoren.”

Groeipijn
Dat het hebben van een groeiambitie ook groeipijn geeft kan Allmers beamen. “Tegelijkertijd met mijn ambities voel ik een grote verantwoordelijkheid voor mijn organisatie. Een van de kernwaarden van FinanceFactor is het continue investeren in de relatie. Dat adviseren we onze kandidaten en opdrachtgevers, en zo werken we zelf uiteraard ook. Onze medewerkers hebben net zoveel passie voor het vak als ik. Ook zij willen zich graag ontwikkelen en ontplooien. Dat speelde sterk mee in de keuze waar ik voor stond. Voor elke ondernemer komt er een moment van reflectie. De keuze die je dan maakt voor de toekomst van je bedrijf is een kantelpunt. Doorslaggevend was voor mij de vraag hoe we nog meer van betekenis kunnen zijn . Als zogenaamde lifestyle boutique organisatie bieden we meer van hetzelfde onder een dak, terwijl we als legacy organisatie iets nalaten. Voor mij en managing partner Simon Anderiesen betekent dit dat FinanceFactor door moet groeien en voor iedereen groeiontwikkeling moet kunnen bieden. Wij willen blijven inspelen op bewegingen in de markt en ons voordeel doen met snelle ontwikkelingen en innovatie, uiteraard met behoud van ons kenmerkende gedachtengoed. De keuze voor de transitie naar een legacy organisatie hebben we dus met overtuiging gemaakt.”

“Voor het vervullen van onze groeiambitie zijn de nodige investeringen in mensen en innovatie nodig. Ook het uitbreiden van de de huidige directie is gelet op onze plannen wenselijk. Naarmate een organisatie groter wordt en in een fase van differentiatie komt worden processen en kpi’s stuurelementen, terwijl mijn kracht juist is dat ik een pionier, coach en netwerker ben. Onze constatering was dat wij de organisatie samen met een partner naar een hoger niveau kunnen brengen. In onze zoektocht naar versterking kwamen we uit bij FireFly.”

Betrokkenheid
Jeroen Schras van FireFly geeft aan dat zij als investeringsmaatschappij vooral ondernemend acteren. “Wij brengen naast financiële middelen ook specifieke kennis en kunde in. FireFly is een investeringsmaatschappij met als doel ondernemers die groei willen realiseren, te stimuleren. Met behulp van de Scaling-Up methode (methodiek voor strategische groei, red.) leggen we de kernwaarden en drijfveren van de ondernemer bloot. We brengen focus aan zodat iedereen in de organisatie hetzelfde doel nastreeft. We hebben een faciliterende rol, bewaken de focus bij de ondernemer en zijn soms ook een ‘stok achter de deur’. We participeren met een hoge persoonlijke en strategische betrokkenheid. We zetten onze kennis en ervaring in, alsmede ons netwerk en ondersteunen FinanceFactor in het realiseren van groei tot marktleider. De menselijke maat springt eruit bij FinanceFactor. Dat is wat wij bij FireFly ook nastreven. Vanuit die overtuiging en ondernemerschap hebben wij elkaar gevonden.”

Voor Allmers was de cultural fit een belangrijke reden om met FireFly in zee te gaan. “Wij willen geen spreadsheet gedreven rendementsorganisatie worden. Dan hadden we wel aangeklopt bij een andere partij dan FireFly. Met deze samenwerking krijgen we de slagkracht om onze ambities waar te maken, en onze kernwaarden van persoonlijke aandacht en ontwikkeling te behouden: we versterken om te versnellen.”

Potentie
De samenwerking tussen FinanceFactor en FireFly biedt een enorme potentie om de markt nog beter te kunnen bedienen. Het directieteam zal uitgebreid worden waarmee Allmers en Anderiesen zich meer met development bezig gaan houden en opschaling van producten en diensten kan plaatsvinden. Allmers: “Collega’s in de markt: beware! Met deze stap gaan wij kwantitatief en kwalitatief doorgroeien en creëren een zuigende werking op klanten en finance professionals. De schaarste van de markt vraagt om meer continuïteit van de leverancier. Met schaalvergroting van onze organisatie zijn wij in staat de finance professional en de klant nog meer te ontzorgen en hen de juiste keuzes te laten maken. Bovendien wordt de conversieperiode tussen aanvraag en invulling korter door groei van onze inner circle van finance professionals.”

“Zowel voor de finance professional als voor onze eigen medewerkers kunnen we nog krachtiger inzetten op ons credo van ‘Vinden, Volgen, Verbinden & Versterken’. We willen onze belofte blijven nakomen en waarmaken waar de schaarste in de arbeidsmarkt uiteraard veel van ons team vraagt. Dat heeft effect op hun belastbaarheid en eigen ontwikkelingskansen en ijlt door naar de aandacht die aan de finance professional gegeven kan worden. De impuls die we nu krijgen door de samenwerking met FireFly houdt de kern waarop FinanceFactor is gebouwd in tact en versterkt deze vooral: we blijven authentiek inspireren en duurzame zingeving creëren.”

Voor meer informatie neem contact op met FinanceFactor