FinanceFactor breidt directieteam uit met Rob Groot

Het vervullen van de groeiambitie van FinanceFactor komt weer een stap dichterbij met de komst van Rob Groot als commercieel directeur. Met het uitbreiden van het directieteam en daarmee gerichte aandacht voor sales en marketing krijgt de organisatie een extra impuls om tot de top van Nederland te gaan behoren.

FinanceFactor, bemiddelaar van executive finance professionals, beleeft dynamische tijden. Directeur Albert Allmers is daarom blij met de uitbreiding van het directieteam. “De afgelopen jaren is FinanceFactor sterk gegroeid en hebben we ons ontwikkeld tot een bedrijf met een miljoenenomzet. En daar stopt het niet. FinanceFactor wil verder groeien en tot de top van Nederland behoren. Voor het vervullen van onze groeiambitie zijn we onze interne organisatie verder gaan professionaliseren en hebben we onze directie vorig jaar uitgebreid met een operationeel directeur. De volgende stap is de commercie een boost te geven. Ik ben heel blij met de komst van Rob Groot als commercieel directeur. Echt iemand die naar buiten toe bezig is, maar ook binnen de organisatie kan aansturen en structuur aanbrengen.”

Authenticiteit

Rob Groot is bekend met de wereld van personeelsbemiddeling. Hij startte zijn professionele loopbaan binnen de schoonmaaksector voordat hij de overstap naar de uitzendwereld maakte. “De schoonmaakbranche leerde me iedereen te waarderen zoals hij/zij is en geen onderscheid te maken in functies en titels,” vertelt Groot. “In de corporate omgeving van Adecco en ManpowerGroup kwam het me goed van pas dat ik geen ego-gedreven mens ben. Zeker toen ik als gevolg van reorganisaties ook moest ervaren dat het soms goed is om een stap terug te doen om vervolgens weer twee stappen vooruit te zetten.”

Negen jaar geleden maakte hij de overstap naar YoungCapital, destijds een relatief kleine uitzendorganisatie, gestart onder de naam Studentenwerk en specifiek gericht op jongeren met een omzet van iets meer dan 100 miljoen euro. “In de jaren die volgden mocht ik bijdragen aan een explosieve groei ondanks moeilijke periodes als gevolg van de coronacrisis en nieuwe wetgeving. YoungCapital werd een gevestigde naam in het uitzenden van jongeren en groeide naar een omzet van 600 miljoen. Het waren waanzinnige en interessante jaren vol ondernemerschap. Ik leerde wat oprechte authenticiteit inhoudt: de formele versie van jezelf achter je laten en altijd volstrekt jezelf zijn. In elke situatie. Het leidt tot verdieping in relaties.”
“Na zoveel jaren in de uitzendsector voelde ik dat het tijd was voor verandering. Het is eenvoudig om vast te houden aan wat je al kent, veilig en vertrouwd. Maar die comfort zone ging steeds meer schuren. Voor mij werd het tijd om met een frisse blik en gezonde nieuwsgierigheid nieuwe markten en organisaties te verkennen. Zo kwam ik bij FinanceFactor terecht.

Bedrijf met een ziel

“FinanceFactor is een bedrijf op heel andere schaal, maar met potentie en ambitie. Mijn terugkeer naar een klein bedrijf betekent dat ik dicht op de business zit, precies waar ik goed gedij. FinanceFactor is een bedrijf met een ziel. Dat merkte ik in mijn gesprekken met Albert Allmers en Bregje Kaasjager (operationeel directeur). Het ging herhaaldelijk niet zozeer over het behalen van resultaten, maar meer over schaalbaarheid. Over het reduceren van de afhankelijkheid van de oprichters en ‘verzelfstandigen’ en professionaliseren van de organisatie. De overtuiging dat de cijfers een logisch gevolg zijn van al het andere goede dat je aan het doen bent, sprak mij enorm aan.”

“Cijfers zijn een logisch gevolg van al het andere goede dat we doen.”

Big Hairy Audacios Goal

“In die zin heb ik dan ook geen opdracht meegekregen van harde targets. Maar het doel van FinanceFactor is overduidelijk: zich stelselmatig door ontwikkelen. Dat doen we via de scaling-up methode, waarin onder andere missie, visie en cultuur centraal staan. Onze missie is een niet te missen doel, de BHAG (spreek uit als bee-hag); Big Hairy Audacious Goal: een 10-jaren doel dat inspireert en extreem veel richting geeft. Onze BHAG is dat wij in het jaar 2031 evenzoveel financiële professionals bemiddelen op kennisintensieve posities. Een mooie uitdaging, waarin ik als commercieel directeur verantwoordelijk ben voor zowel de kant van opdrachtgevers als die van kandidaten. De daarbij horende operationele teams vallen onder mijn aansturing. Samen gaan we het netwerk uitbreiden en de BHAG vertalen in het impresario model van FinanceFactor. Het werken vanuit een forecast, maar ook de inzet van AI zijn middelen die daar onlosmakelijk bij passen. Mijn aanpak typeert zich in verantwoordelijkheid en ruimte geven binnen kaders die voor iedereen duidelijk zijn. Ik geloof erg in eigenaarschap, maar dat kun je niet los zien van het geven van verantwoordelijkheid in combinatie met vertrouwen én mandaat. Mijn credo is om te kijken waar je cirkel van invloed ligt. Dat is individueel verschillend en je soms moet je door de ‘zure appel of citroen’ heen bijten. Dat het kan altijd weer zoet kan worden, getuigt de uitspraak ‘When life gives you lemons, make lemonade’, die ik graag toepas voor mijzelf en ter inspiratie voor anderen. “Ik heb ontzettend veel zin om mijn kennis en ervaring in te zetten bij FinanceFactor en een bijdrage te mogen leveren aan de groeiambitie van deze mooie organisatie.” Met het uitbreiden van de directie en daarmee gerichte aandacht voor sales en marketing krijgt de organisatie een extra impuls om tot de top van Nederland te gaan behoren.

Voor meer informatie neem contact op met FinanceFactor