Rob Groot

Rob Groot

Commercieel Directeur

Rob in het kort:

  • Geboren in Woerden en opgegroeid in Castricum
  • Woont in Amsterdam
  • Hoogste opleiding: HBO commerciële economie
  • Burgerlijke staat: getrouwd met Stephanie en heeft twee dochters, Amélie en Juliëtte
  • Vrijetijdsbesteding bestaat vooral uit lezen, liefst biografieën of historische romans waar hij
    iets van kan opsteken. Maar ook reisverhalen en zelf reizen is een must. Zo gaat hij elke
    zomer naar een ver land met zijn gezin
  • Kernwaarden: authenticiteit, gelijkwaardigheid, onafhankelijkheid, integriteit, winnen
  • Uniek in: Investeert sterk in relaties en creëert daarmee ook ruimte om te kunnen botsen. Soms mag het schuren, belangrijk is dat er vertrouwen en een veilige omgeving is. Dit bereikt
    hij door te investeren in relaties vanuit oprechte nieuwsgierigheid en interesse. Zonder
    oordelen

“Na de start van mijn professionele loopbaan in de schoonmaakbranche, stapte ik op mijn dertigste
over naar de uitzendwereld. De schoonmaakbranche leerde me iedereen te waarderen zoals hij/zij is
en geen onderscheid te maken in functies en titels. In de corporate wereld bij Adecco en
ManpowerGroup kwam het me goed van pas dat ik geen ego-gedreven mens ben. De jaren in de
uitzendwereld waren vol ondernemerschap. Ik leerde wat oprechte authenticiteit inhoudt: de
formele versie van jezelf achter je laten en altijd volstrekt jezelf zijn, waardoor relaties zich
verdiepen. Nu kan ik al mijn kennis en ervaring inzetten bij FinanceFactor en een bijdrage leveren aan
de groeiambitie van deze mooie organisatie. Als commercieel directeur ben ik verantwoordelijk voor
zowel de kant van opdrachtgevers als die van kandidaten. De daarbij horende operationele teams
vallen onder mijn aansturing. Samen gaan we het netwerk uitbreiden en de doelstelling van
FinanceFactor om tot de top van Nederland te behoren vertalen in het impresario model. Mijn
aanpak typeert zich in verantwoordelijkheid en ruimte geven binnen kaders die voor iedereen
duidelijk zijn. Ik geloof erg in eigenaarschap, maar dat kun je niet los zien van het geven van
verantwoordelijkheid in combinatie met vertrouwen èn mandaat. Mijn credo is om te kijken waar je
cirkel van invloed ligt. Dat is individueel verschillend en je soms moet je door de ‘zure appel of
citroen’ heen bijten. Maar het kan altijd weer zoet worden, getuige bovenstaande uitspraak.”